Polska konkurencja dla Picasy

150x110

Dnia 14 września ruszyła ATELIORA.com – serwis dla miłośników fotografii, który umożliwia m.in. edycję zdjęć, tworzenie rozbudowanych prezentacji oraz zarządzanie zasobami w galeriach użytkowników.     

Oprócz podstawowych funkcji dodawania i przeglądania zdjęć, przewagą Ateliory jest intuicyjny on-linowy edytor zdjęć oraz system tworzenia prezentacji z galerii użytkownika. Zaawansowane zarządzanie zdjęciami i galeriami pozawala m.in. opisywać fotografie wybranymi metadanymi, sygnować zdjęcia znakami wodnymi oraz danymi geolokalizacji, które system sam pobierze i wyświetli, jeśli aparat zaszył je w fotografii.

AteliorA powstała, by wypełnić niszę pomiędzy serwisami służącymi do archiwizacji zdjęć a stronami dla profesjonalistów. Stworzyliśmy ją dla pasjonatów, dla których robienie zdjęć jest czymś więcej niż dokumentowaniem wydarzeń rodzinnych – mówi współtwórca serwisu, Piotr Schmidt. Ateliora to efekt pracy zespołu, którego członkowie interesują się zarówno fotografią, jak i nowymi technologiami. Wykorzystując wspólne doświadczenia, stworzyliśmy miejsce, gdzie można znaleźć dobre zdjęcia i czerpać przyjemność z ich oglądania, a jednocześnie ich twórcy otrzymują  narzędzie do edycji, zarządzania portfolio i profesjonalnej prezentacji – podkreśla Schmidt.

Serwis dostępny jest w wersji Beta, w tym czasie użytkownicy mogą bezpłatnie publikować zdjęcia
i korzystać ze wszystkich funkcji portalu.  Finalna wersja portalu będzie dostępna także w wersji płatnej, a użytkownicy będą mogli wybrać pomiędzy pakietami dla mniej i bardziej wymagających użytkowników. Miesięczna cena abonamentu podstawowego wyniesie 7 zł. Poziom płatny będzie umożliwiał korzystanie ze wszystkich rozwiązań Ateliory, łącznie z możliwością wgrania 2500 zdjęć, z których każde może mieć pojemność nawet 25 MB!

Wierzymy, że będzie równie idealnym narzędziem dla fanów fotografii,  fotografów i fotografików, którzy nie mają własnej strony WWW ani uporządkowanego portfolio lub potrzebują wygodnego i rozbudowanego narzędzia do prezentacji swoich prac. Tak naprawdę to Ateliora jest bardziej aplikacją on-line, z oryginalnymi, stworzonymi specjalnie dla niej rozwiązaniami, niż typowym serwisem internetowym – mówi Maciej Frołow, współtwórca serwisu.

Twórcy ateliora.com zakładają, że w ciągu pierwszego roku działalności pozyskają ponad 2000 dostępów płatnych, liczba użytkowników korzystających z poziomu podstawowego przekroczy zaś 20 tysięcy.

Działania SEO dla ateliora.com prowadzi agencja Artefakt, za PR odpowiada agencja 4Effect PR.